Цей курс — не про заучування дат. Це — запрошення побачити історію через очі тих, хто її творив. Учасники обирають реального або символічного персонажа з певної епохи та досліджують його життя через призму соціальних, психологічних, політичних факторів. Потім — перетворюють ці знання в творчу інсталяцію, що передає внутрішній світ цього героя, його конфлікти, страхи, мотивації та контекст часу.
Це історія, яка дихає. Історія, яка дозволяє відчути. Історія, яку більше не хочеться забути.
«Це не історія як “вивчення параграфа”. Це історія як “життя, яке можна відчути”.»
На цьому курсі діти досліджують не дати, а долі. Вони приміряють на себе ролі людей з інших епох: як це — жити в 1648-му, що переживає дитина під час революції, які внутрішні дилеми у вченої епохи Просвітництва? А потім — з усього цього створюють артінсталяцію. Свою міні-виставку. Свій погляд на минуле, який збагачує сьогодення.
Курс «Жива історія» — це особливе поєднання креативності, дослідження та самопізнання. Через створення інсталяцій за мотивами життя історичних персонажів дитина розвиває не тільки інтерес до предмету, а й форму внутрішнього діалогу: а ким би був я в ті часи? Це новий формат глибокого розуміння історії — і себе в ній.
“Уяви, що ти обираєш персонажа. Але не вигаданого, а того, хто реально жив. Він щось пережив. Мав свій страх. Своє кохання. Свій вибір.”
І тепер твоя задача — дослідити його. Зрозуміти. А потім — створити інсталяцію, яка розповість про нього без слів. Це трохи як розслідування, трохи як гра, і трохи як твій особистий маніфест. Жива історія — не про минуле. А про те, що залишає слід.
👤 Про авторку
Світлана Приходько — арттерапевтка, фотографка, натхненниця.
Тиша поруч із нею — це не вакуум, а простір пробудження.
Вона не пояснює — вона дивує, задає питання, від яких хочеться зупинитись і подумати.
Її не можна назвати просто психологом чи художником. Вона — режисерка глибини.
Поряд з нею з’являється дозвіл бути чесним. І бажання бути видимим.